Kokia informacija turi būti nurodyta skunde?Pacientas, pateikdamas pareiškimą dėl turtinės ir neturtinės žalos atlyginimo, turi:
- nurodyti komisijos pavadinimą, kuriai skiriamas pareiškimas;
- nurodyti savo vardą, pavardę, asmens kodą, gyvenamąją vietą;
- nurodyti sveikatos priežiūros įstaigos, kurios veikla skundžiama, pavadinimą, buveinę;
- įvardyti aplinkybes, kuriomis pareiškėjas grindžia savo reikalavimą (faktinis pareiškimo pagrindas);
- pateikti įrodymus, patvirtinančius pareiškėjo išdėstytas aplinkybes;
- išdėstyti savo reikalavimus (pažeista teisė ir prašomas žalos atlyginimo dydis);
- nurodyti pridedamų dokumentų sąrašą, pareiškimo parašymo vietą ir datą;
- pasirašyti pareiškimą (pareiškimą gali pasirašyti pareiškėjas arba jam atstovaujantis asmuo);
- pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (kai toks skundas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar pacientui atstovaujančio advokato patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija).
Jeigu pareiškimą pateikia paciento atstovas, turi būti papildomai:
- nurodomas atstovo vardas, pavardė ir adresas;
- pridėtas atstovavimą liudijantis dokumentas*;
- pateiktas atstovo asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (kai toks skundas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro patvirtinta atstovo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija).
- Pareiškimas turi atitikti formos ir turinio reikalavimus. Neįskaitomi ar reikalavimų neatitinkantys skundai nenagrinėjami.
Kam turėtų būti adresuojamas skundas? Pacientas ar jo atstovas su pareiškimu privalo kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją, veikiančią prie Sveikatos apsaugos ministerijos.Pacientas, nesutikdamas su Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijos sprendimu, per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo dienos, o sprendimo priėmimo metu nedalyvavęs asmuo – per 30 dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo apie sprendimą, turi teisę Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka kreiptis į teismą dėl ginčo tarp sveikatos priežiūros įstaigos ir pareiškimą pateikusio asmens nagrinėjimo iš esmės.
Per kiek laiko turi būti pareikštas skundas? Pacientas turi teisę pareikšti skundą ne vėliau kaip per vienus metus, kai sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per trejus metus nuo teisių pažeidimo dienos.
Per kiek laiko turi būti išnagrinėtas pareiškimas? Pareiškimai Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijoje turi būti išnagrinėti ir sprendimas priimtas ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo pareiškimo gavimo dienos. Jei dėl objektyvių priežasčių per tiek laiko negali būti išnagrinėtas pareiškimas ir priimtas sprendimas, sveikatos apsaugos ministras Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijos argumentuotu teikimu gali šį laiką pratęsti, bet ne ilgiau kaip 2 mėnesius.
* Atstovavimą liudijančio dokumento forma priklauso nuo to, kas atstovauja pacientui (pvz., jei pacientui atstovauja advokatas, turėtų būti pridėta advokato ir paciento pasirašytos sutarties kopija ir t. t.).